راه اندازی پویش «خیرات نان؛ نذر ظهور» در گیلان
کد خبر: 3889962
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

راه اندازی پویش «خیرات نان؛ نذر ظهور» در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی پویش «خیرات نان؛ نذر ظهور» در گیلان خبر داد و گفت: ارادتمندان به امام زمان(عج) می توانند به صورت نمادین در نیمه شعبان و به صورت دائمی در همه ایام سنت حسنه کرایه گرفتن تنورهای پخت نان نانوایی ها را احیا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با توجه به وظیفه ستادی خویش مبنی بر فرهنگ سازی و جهت دهی فضای عمومی جامعه در راستای تعظیم شعائر دینی اقداماتی را ناظر بر احوال روز جهانی و محدودیت هایی که در برگزاری جشن ها و بزرگداشت های ایام خجسته شعبان ایجاد شده، انجام داده است.

وی از راه اندازی پویش «خیرات نان؛ نذر ظهور» در گیلان خبر داد و تصریح کرد: این پویش با هدف عمومی سازی و فرهنگ سازی خیرات و نذر برای ظهور امام عصر(عج) و ترویج فرهنگ ایثار و تعاون بر خیر انجام می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: بعد از ابتلای جامعه ما به ویروس منحوس کرونا قشرهای محروم و مناطق کم برخوردار تحت فشار اقتصادی شدید قرار گرفتند و لذا ارادتمندان به امام مستضعفان برای اینکه اصالت محبت و ارادت خویش را نشان دهند، می توانند به صورت نمادین در نیمه شعبان و به صورت دائمی در همه ایام سنت حسنه کرایه گرفتن تنورهای پخت نان نانوایی ها را احیا کنند تا کسی در شهر گرسنه سر بر بالین نگذارد.

مهدوی از خیرین و نیکوکارانی که دارای قدرت مالی هستند خواست در این امر پیشتاز شوند و نانوایی های محله خودشان را نذر کنند و گفت: امام زمان(عج) از شیعه ای که نسبت به همنوع خویش بی توجه باشد راضی نیست لذا فلسفه نذر ظهور این است که جامعه را متوجه اقشار محروم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تحقق نهضت انفاق و ترویج فرهنگ تعاون بر خیر و نیکوکاری در جامعه، اضافه کرد: در روز نیمه شعبان نانوایی ها در شهرها و روستاهای استان گیلان به واسطه مومنان و ارادتمندان حضرت و جهت تعجیل در ظهور نان صلواتی پخت خواهند کرد و این عمل خداپسندانه در سایر مناسبت ها تکرار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین از توزیع یک هزار و 185 بسته معیشتی شامل گوشت و مرغ و رب و روغن و ماکارونی و... بین خانواده های بی بضاعت مناطق حاشیه نشین و محروم استان با کمک خیرین و گروه های جهادی خبر داد و یادآور شد: نهضت کمک به اقشار آسیب پذیر باید رواج یابد تا به واسطه این عمل دفع بلا شود.

مهدوی همچنین از فضاسازی محیطی نیمه شعبان توسط مساجد و هیئت های مذهبی سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پویش ملی «مرا دریاب» در شب نیمه شعبان برگزار خواهد شد. در قالب این پویش با هماهنگی شبکه سه سیما از ساعت 20 الی 21 ادعیه سلامتی و فرج امام زمان(عج) از بلندگوهای مساجد پخش می شود. مردم راس ساعت 21 نیز از پشت بام ها تکبیر خواهند گفت.

وی از اجرای فعالیت های تبلیغی مبلغین و روحانیون مستقر گیلان در فضای مجازی خبر داد و عنوان کرد: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از برگزاری اجتماعات، منبر مجازی داریم. همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام
captcha